Dwie firmy-giganci świata sieci i elektroniki, Facebook i Microsoft, połączą siły w walce z rosnącym zjawiskiem deepfake (o którym zresztą pisaliśmy ledwie godzinę temu). Ogłosiły one wspólne wydarzenie pod tytułem ”Deepfake Detection Challenge” - swoiste zawody w ramach których przyjmować będą propozycje najlepszych metod wykrywania podrobionych materiałów. Jednym z zawodników będzie polska platforma Knowledge Pit, specjaliści z dziedziny analizy danych i uczenia maszynowego.
Facebook zainwestuje w zawody 10 milionów dolarów, która to suma ma zostać przekazana na rzecz badań nad metodami wykrywanie deepfake. Udział w Challenge wymaga od uczestników prezentacji swoich metod i ich wyników w formie filmu. Facebook i Microsoft liczą na znalezienie metody walki z deepfake przed amerykańskimi wyborami prezydenckimi 2020; w przeciwnym razie zachodzą obawy, jakoby przeciwnicy polityczni mogli wykorzystać to narzędzie w walce o głosy wyborców. Biorąc pod uwagę fakt, że obydwu firmom udowodniono podsłuchiwanie swoich klientów i szafowanie ich danymi osobowymi, prawdopodobnie nie chodzi tu o uczynność lecz potrzebę podreperowania swojej opinii publicznej.
Nokia wydaje kolejną minimalistyczną komórkę
Samsung Galaxy Note 10 KlaytnPhone edition właśnie został wydany w Korei Południowej