Funkcja ta to tworzenie katalogów dostępnych dla użytkowników WhatsApp Business. Katalogi te to witryny pozwalające biznesowi na prezentowanie swoich towarów czy usług. W opisie każdej oferty jest miejsce na zdjęcie, cenę kilka zdań na jego temat.
Takie rozwiązanie ułatwia rozmowę z małymi biznesami poprzez urządzenia mobilne - w końcu nieraz się zdarza, że dzwonimy do tej czy innej firmy z pytaniami. Teraz, dzieki katalogom WhatsApp, firmy te mogą udostępnić swoje dane do wglądu każdemu, kto ma smartfona i zainstalowanego na nim WhatsAppa. Na oficjalnym blogu aplikacji możemy już przeczytać pierwsze, PR-owo pozytywne opinie na jego temat:
”Przykładem jest Agradaya, zrównoważona firma oferująca zioła i przyprawy w Indonezji. Zapewniliśmy założycielowi firmy Andhikowi Mahardika wczesny dostęp do funkcji katalogu i przyznał, że ułatwia klientom zaznajomić się z jego produktami i cenami oraz obejrzeć zdjęcia oferty, co jest kluczowe, by zapewnić lepszą obsługę klientów.”
Oficjalną, anglojęzyczną instrukcję obsługi katalogów WhatsApp możecie obejrzeć
tutaj.